Minä rakastan.

Sitä ei saa sanoa!
Ei voi sanoa,
Ei, vaikka rakastan.
Liian voimakasta, pelottavaa.

Täytyy löytää kiertoilmaisu -
Minä pidän sinusta
Täytyy sanoa jotain laimeampaa, ettei säikytä.

Kummallinen maailma
Jossa rakkaus on kielletty
Se suurin voimanlähde, elämän eliksiiri
Polttoaine, jolla me kuljemme eteenpäin
Elämme, hengitämme

Kenen idea oli patentoida se?
Kuka otti valtuudet määritellä, ja kertoa ihmisille säännöt sen käytöstä?
Jakamisesta, antamisesta, vastaanottamisesta?

Kuka päätti, että se voimanlähde
on varattu vain kahden, toisilleen läheisen ihmisen välille?
Rakastavaisten, tai äidin ja lapsen käyttöön
Muut älkööt vaivautuko.
Kuka sen päätti?

Minä aion käyttää sitä kaikkiin
En noudata sääntöjä
Olen anarkisti, kapinoin!

Aion rakastaa!
Osoitan sen pieninä tekoina
Huomaavaisuutena, auttamisena.
Huolehtimisena, ystävällisenä hymynä,
hyväksyvänä katseena, kosketuksena.

Pienillä, mutta tärkeillä eleillä.
Kuuntelemalla, olemalla läsnä.
Kysymällä: Kuinka voit?
Sanomalla kiitos - Kiitos, kun olet olemassa.
Olet tärkeä.

Minä aion rakastaa
vaikka säikähtäisivätkin.
Siinähän kiellätte.